Przejdź do treści
Wczytuję...

Układ audio jest nam często potrzebny na co dzień, szczególnie korzystając z iPadów. Wielokrotnie służą one rozrywce, albo pracy, a wtedy konieczność odtwarzania dźwięku jest na porządku dziennym. Usterka tego typu nie jest zbyt popularna, ale jej naprawa nie jest bardzo skomplikowana.

Uszkodzony głośnik w iPad – objawy

Do najpopularniejszych objawów uszkodzonego głośnika możemy zaliczyć:

  • dźwięk słychać bardzo cicho;
  • multimedia nie odtwarzają się z dźwiękiem;
  • głośnik trzeszczy lub wydaje dziwne dźwięki.

Dlaczego głośnik w iPad nie działa?

Co doprowadza do tego, że głośnik nie działa? Częste jest fizyczne uszkodzenia elementu (pomiędzy innymi na skutek zalania), w wyniku błędu oprogramowania również możliwe jest niepoprawne działanie układu audio Przyczyny niedziałającego głośnika mogą leżeć w tym, że:

  • iPad wykrywa słuchawki, które nie są podłączone. Na skutek tego, urządzenie cały czas zachowuje się, jakby było podłączone do zestawu słuchawkowego.
  • oprogramowanie uległo uszkodzeniu lub błędnie się wczytało.
  • głośnik lub płyta główna uległy fizycznemu uszkodzeniu/zwarciu. Wymiana głośnika jest wymianą względnie prostą, jednak podczas nieumiejętnego rozkładania obudowy lub samej wymiany, można z łatwością uszkodzić taśmy lub przewody elektryczne. Z drugiej strony, naprawy na płycie głównej należą do tych bardziej skomplikowanych. 

Głośnik w iPad nie działa, co robić?

W pierwszej kolejności możemy spróbować sami pozbyć się usterki. Urządzenia elektryczne często zachowują się w nietypowy sposób – problemy naprawiają się „same” po wyłączeniu i ponownym włączeniu urządzenia

  • iPad wykrywa słuchawki: aby pozbyć się problemu, możemy spróbować: ponownie podłączyć i odłączyć słuchawki, wyczyścić gniazdo słuchawkowe lub zrestartować urządzenie.
  • Błąd oprogramowania lub systemu: najpierw spróbujmy wyłączyć i włączyć iPada, a jeżeli to nic nie da, warto udać się z urządzeniem do specjalistycznego serwisu.
  • Fizyczna usterka głośnika lub zwarcie na płycie głównej: w takim wypadku konieczna jest wizyta w serwisie, jeżeli nie chcemy sami rozbierać urządzenia. Dodatkowo, naprawa czegokolwiek na płycie głównej powinna być wykonywana ze szczególną ostrożnością.

Wymiana czy naprawa głośnika iPad?

Jak wspomnieliśmy powyżej, niedziałający głośnik lub układ audio może być wynikiem przynajmniej trzech różnych usterek: błędu oprogramowania, mechanicznego uszkodzenia głośnika, awarii na płycie głównej iPada. Dokładną przyczynę możemy określić po dokonaniu diagnozy.

Nasi serwisanci chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i wyjaśnią kwestie, które budzą wątpliwości. Co więcej, diagnoza jest w pełni niezobowiązująca! Co to oznacza? Jeżeli z jakiegoś powodu nie zdecydujesz się pozostawić u nas sprzętu, bo na przykład jego naprawa nie będzie Twoim zdaniem opłacalna lub niezbędna, nie płacisz nic.

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w usuwaniu wszelkich usterek sprzętu Apple. Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby wykonać naszą pracę jak najlepiej i w jak najkrótszym terminie.  W przypadku, kiedy będą mieli Państwo jakieś pytania co do przebiegu usługi, zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 22 599 42 31.