Przejdź do treści
Wczytuję...

Awaria złącza zasilania – iPad się nie ładuje

Kiedy podłączamy iPada do ładowania, to raczej nie sprawdzamy, czy na pewno się ładuje. Konsternacja pojawia się, kiedy po kilku godzinach chcemy skorzystać z urządzenia, a tam okazuje się, że poziom baterii nie wzrósł ani trochę, albo że wręcz przeciwnie, jeszcze go ubyło. Podobnie, gdy słyszymy ciągłe uporczywe wibracje, kiedy ładowanie przerwa. Brzmi znajomo? To właśnie jest uszkodzenie gniazda zasilania.

Gniazdo zasilania i wtyczka w iPad

Gniazdo zasilania, to element iPada, który odpowiada za przesłanie prądu z kabla ładowarki do płyty głównej. Jest ono przylutowane do płyty, dlatego jego wymiana zajmuje chwilę – konieczne jest rozłożenie obudowy i wylutowanie elementu.

To właśnie do gniazda podpinamy wtyczkę od ładowarki. Warto pamiętać, że różne urządzenia mają różne zakończenia kabli od ładowarek i gniazdo musi być z nimi kompatybilne. Za pomocą kabli i przewodów zasilamy tamtędy naszego iPada prądem.

Uszkodzone gniazdo zasilania iPad – objawy

  • iPad nie reaguje na włączenie;
  • bateria nie ładuje się;
  • ładowanie możliwe jest tylko wtedy, kiedy kabel jest ustawiony pod „odpowiednim” kątem;
  • wtyczka nie trzyma się w gnieździe, rusza się, wypada;
  • ładowanie nie jest ciągłe, wielokrotnie się rozłącza i podłącza samo bez poruszania żadnym elementem iPada;
  • iPad przegrzewa się w okolicy miejsca, gdzie wkładamy wtyczkę.

Uszkodzone gniazdo zasilania iPad – przyczyny

Najpopularniejszą przyczyną uszkodzonego gniazda jest uszkodzenie mechaniczne. Powstaje ono na skutek niewłaściwego ładowania i w większości przypadków pełną winę za to ponosi użytkownik. Wyginanie kabla podczas ładowania iPad, powodowanie naprężeń, przegięć i nienaturalnych nacisków może z czasem uszkodzić gniazdo. Podobnie w przypadku szarpnięcia czy nagłego wyrwania kabla.

Inną przyczyną jest uszkodzenie lub zwarcie na płycie głównej. Płyta główna odpowiada za połączenie ze sobą wszystkich podzespołów i awarie bezpośrednio na niej mogą negatywnie wpływać na różne elementy.

iPad nie ładuje – inne przyczyny

Na nasze szczęście, brak ładowania w iPadzie nie musi oznaczać wymiany gniazda zasilania i jest spora szansa, że problem leży gdzieś indziej, w dużo łatwiejszym do naprawy aspekcie.

Niesprawny kabel/kostka do ładowania

Zanim zgłosimy się do serwisu sprawdźmy sprawność kabla i kostki, której używamy do ładowania. Może okazać się, że jedynie kabel uległ uszkodzeniu, a jego wymiana na inny rozwiąże cały problem. Podobnie w przypadku kostki do ładowania – wykorzystajmy inną, aby sprawdzić czy nie rozwiąże to problemu. Miejmy na uwadze, że sprzęt Apple często nie chce się ładować z użyciem innych kabli, niż te oryginalne.

Uszkodzona lub zużyta bateria

Każda bateria litowo-jonowa na ograniczoną ilość cyklów życia, czyli tego, ile razy można ją naładować i rozładować. Z każdym następnym ładowaniem maleje odrobinę pojemność baterii, co po kilku miesiącach lub latach może sprawić, że tablet będzie rozładowywał się błyskawicznie. Podobnie jeżeli iPad w ogóle nie trzyma poziomu naładowania, albo po odłączeniu od ładowarki automatycznie się wyłącza. Niestety w obecnie produkowanej elektronice praktycznie nie istnieje już możliwość łatwego wyjęcia baterii i konieczne jest rozklejanie całej obudowy, odpinanie przewodów. W serwisie możemy skorzystać z usługi sprawdzenia pojemności i wymiany na nową. Usługa jak i część nie należą do kosztownych.

Naprawa gniazda zasilania i problemów z ładowaniem iPada

W AppleFresh dokładnie zbadamy przyczynę problemów z ładowaniem zanim przystąpimy do pracy i wydamy opinię. Jak przedstawiliśmy powyżej, powodów tego typu zakłóceń może być co najmniej kilka, i wymagają one podjęcia różnych działań. Co innego będzie trzeba wymienić, kiedy to faktycznie gniazdo zasilania będzie winowajcą usterki, a co innego, kiedy to bateria lub płyta główna uległa uszkodzeniu.

Lutowanie na płycie głównej w celu wymontowania starego gniazda i wmontowania nowego powinno odbywać się z użyciem profesjonalnych narzędzi i preparatów, a także powinno być wykonywane przez doświadczonego technika, aby uniknąć nieumyślnego zniszczenia innych elementów. Dokładamy starań, aby usługa została wykonana w optymalnym czasie, lecz z zachowaniem etyki pracy i dużej staranności.

Jako serwis działający od wielu lat nabyliśmy sporą wprawę w obsłudze różnych urządzeń marki Apple i poznaliśmy ich budowę na wielu płaszczyznach. Diagnoza sprzętu jest w AppleFresh w pełni bezpłatna i niezobowiązująca, to do Państwa należy decyzja, czy po poznaniu przyczyny usterki zdecydują się Państwo zostawić u nas swoje urządzenie. W razie pytań skontaktować się można z nami pod numerem telefonu 22 599 42 31.