Przejdź do treści
Wczytuję...

  • iphone nie chce się włączyć

Produkty Apple cechują się innowacyjnością, wysoką jakością zarówno w wyglądzie jak i wykorzystanej technologii, jak również niezwykłą niezawodnością. I choć przez długi czas mogą działać bez zarzutu, to z wiekiem jak każde inne urządzenie elektroniczne ulegają różnym uszkodzeniom. Nasi Klienci często skarżą się, że po wyłączeniu iPhone nie chce się włączyć. Tego rodzaju usterka może poważnie przestraszyć każdego właściciela sprzętu z popularnym, ugryzionym jabłkiem. Co, jako użytkownicy smartfona, powinniśmy zrobić w pierwszej kolejności? Czy należy od razu udać się do serwisu? A może są jakieś domowe sposoby na naprawienie urządzenia? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania, zapraszamy do lektury tekstu.

iPhone nie chce się włączyć – co się zepsuło?

Kiedy nasz telefon nie chce się włączyć, często wpadamy w panikę. Niekiedy takie zachowanie jest jak najbardziej bezpodstawne, ponieważ może okazać się, że usterka jest po prostu wynikiem drobnego uszkodzenia. W pewnych jednak sytuacjach możemy spodziewać się najgorszego… Tego rodzaju objaw jest niestety dość ogólny, a bez wnikliwego obejrzenia telefonu przez doświadczonego technika, ciężko jest stwierdzić, co może być tego przyczyną. Jeśli nasz telefon się rozładował i po próbie jego naładowania nie chce się włączyć, to prawdopodobnie może być uszkodzone:

  • gniazdo ładowania,
  • bateria,
  • układ ładowania U2-IC.

W przypadku telefonów każda z tych usterek jest dość częsta jak i najnormalniej w świecie możliwa. W końcu są to urządzenia bardzo mocno eksploatowane, a niektórzy z nas ładują je nawet po dwa, trzy razy dziennie. Jeśli zaś technik wykluczy powyższe problemy, możemy spodziewać się poważniejszych awarii.

Niedziałający iPhone – co możemy zrobić?

Zazwyczaj, zanim udamy się do serwisu, staramy się zawsze na własną rękę uporać z usterką w warunkach domowych. Czy przeciętny użytkownik telefonu może coś wskórać, kiedy iPhone nie chce się włączyć? Jak najbardziej! Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, które powinniśmy przetestować, zanim udamy się do serwisu. Być może w krótkim czasie uda nam się znaleźć przyczynę problemu i z uśmiechem będziemy wspominać ten czas. Jeśli zaś nasze próby zawiodą, powinniśmy bezwarunkowo udać się do zaufanego punktu serwisowego.

Sprawdzenie poziomu naładowania oraz stanu ładowarki i gniazda ładowania

Kiedy nasz telefon dotyka usterka, przestajemy poprawnie myśleć i niepotrzebnie zaczynamy panikować. Próbujemy usilenie włączyć urządzenie, a stresujący pot zalewa nam oczy. Zanim w pośpiechu udamy się do serwisu, warto ustalić przedtem kilka ważnych faktów. Przede wszystkim powinniśmy upewnić się, na jakim poziomie naładowania znajduje się nasz smartfon. W wyniku mocnej eksploatacji mogło się zdarzyć, że jest kompletnie rozładowany, przez co naturalnie nie chce się włączyć. Inną podobną i łatwą do sprawdzenia usterką jest stan samej ładowarki i gniazda ładowania. Często nie przywiązujemy do nich większej wagi, a są to dość kluczowe elementy.

Jeśli nasza ładowarka ma uszkodzony kabel lub samą końcówkę, nie będzie ładować telefonu. Z kolei zabrudzone, zawilgocone bądź także uszkodzone gniazdo ładowania, będzie sprawiać nam trudności przy każdej okazji. Jeśli telefon jest rozładowany – należy go naładować. Mamy uszkodzoną ładowarkę? Trzeba ją wymienić na nową. A co, jeśli gniazdo ładowania się zepsuło? Należy udać się do serwisu.

Restart telefonu

Jeśli sprawdziliśmy powyższe elementy jak poziom naładowania telefonu, stan ładowarki oraz gniazdo zasilania i wszystko jest w porządku, następnym krokiem, który możemy samodzielnie wykonać jest restart telefonu. Podczas tego etapu telefon zostaje wyłączony i ponownie włączony, co wiąże się z jego zrestartowaniem. Żadne dane nie zostaną utracone, z kolei w przypadku małych usterek, telefon zostanie naprawiony. Aby tego dokonać, należy przez dłuższą chwilę przytrzymać przycisk on/off.

Co z przywracaniem ustawień fabrycznych?

W przypadku uszkodzonych telefonów, które nie chcą się włączyć lub wykazują usterki innego rodzaju, istnieje zawsze możliwość, aby przywrócić je do ustawień fabrycznych. I choć tego rodzaju proces przeprowadzimy także u nas w domu (pamiętajmy, że nie gwarantuje on naprawienia usterki, jeśli jest ona poważniejsza), to wiąże się ono z dużym ryzykiem. O czym dokładniej mowa? O całkowitym usunięciu dodatkowych aplikacji oraz wszelkich danych, które znajdują się w smartfonie. Jeśli w ostatnich dniach nie robiliśmy kopii zapasowej, to lepiej jak ognia wystrzegać się tego zabiegu, gdyż odzyskiwanie danych będzie wiązać się z mnóstwem straconego czasu i pieniędzy.

iPhone nie chce się włączyć – kiedy udać się do serwisu?

Kiedy zauważymy, że nasz telefon nie chce się włączyć – nie powinniśmy od razu panikować. W końcu jest to tylko urządzenie elektroniczne, które z czasem ma prawo się zepsuć. Co więcej, nie ma na świecie usterki telefonu, której nie uda się naprawić w dobrym serwisie. Jeśli iPhone nie chce się włączyć, warto skorzystać z powyższych wskazówek, być może sami wykluczymy banalną przyczynę. W pozostałych przypadkach warto udać się do sprawdzonego i zaufanego serwisu, który w rozsądnej cenie i z gwarantowaną niezawodnością przywróci działanie naszego telefonu.

Leave a Comment

Kod języka komentarza.