Przejdź do treści
Wczytuję...

Kiedy zdarzy się, że pojawi się problem z odtwarzaniem dźwięku w iPhone najprawdopodobniej uszkodzony został głośnik. Usterka tego typu nie jest zbyt częsta, ale jej naprawa nie jest bardzo skomplikowana. Oprócz uszkodzenia głośnika mogło dojść również do innej awarii – na płycie głównej. Naszym zadaniem jest poprawne rozpoznanie problemu i rozwiązanie go.

Objawy uszkodzonego głośnika iPhone

Uszkodzony głośnik objawia się najbardziej kłopotliwie podczas próby odtwarzania multimediów lub podczas rozmowy telefonicznej. W tym drugim przypadku należy również sprawdzić, czy usterka nie leży po stronie naszego rozmówcy poprzez uszkodzenie mikrofonu. Do najpopularniejszych objawów uszkodzonego głośnika należy:

  • podczas rozmowy nie słychać rozmówcy;
  • dźwięk słychać bardzo cicho;
  • multimedia nie odtwarzają się z dźwiękiem;
  • głośnik trzeszczy lub wydaje dziwne dźwięki.

Dlaczego głośnik nie działa i co robić? iPhone

Przyczyny niedziałającego głośnika mogą leżeć zarówno w fizycznym uszkodzeniu elementu, jak również w uszkodzonym sofcie telefonu, usterki na płycie głównej, czy wejścia mini jack. Przyczyny niedziałającego głośnika mogą leżeć w tym, że:

  • telefon wykrywa słuchawki, które nie są podłączone. Na skutek tego, iPhone cały czas zachowuje się, jakby był podłączony do zestawu słuchawkowego. Aby pozbyć się problemu, możemy spróbować: ponownie podłączyć i odłączyć słuchawki, wyczyścić gniazdo słuchawkowe lub zrestartować urządzenie;
  • oprogramowanie uległo uszkodzeniu lub błędnie się wczytało. Najpierw spróbujmy wyłączyć i włączyć iPhone, a jeżeli to nic nie da, warto udać się z naszym telefonem do fachowego serwisu;
  • głośnik lub płyta główna uległy fizycznemu uszkodzeniu/zwarciu. Wymiana głośnika jest wymianą względnie prostą, jednak podczas nieumiejętnego rozkładania obudowy lub samej wymiany, można z łatwością uszkodzić taśmy lub przewody elektryczne. Z drugiej strony, naprawy na płycie głównej należą do tych bardziej skomplikowanych.  

Wymiana lub naprawa głośnika iPhone – AppleFresh

To, czy konieczna będzie naprawa czy wymiana głośnika możemy określić po dokonaniu diagnozy. Wtedy jesteśmy w stanie powiedzieć, czy przyczyna irytującej usterki leży bezpośrednio w głośniku, w układzie audio na płycie głównej, czy jest na przykład błędem oprogramowania.

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w usuwaniu usterek produktów Apple, jako jeden z pierwszych serwisów w Polsce. Specjalizujemy się w naprawie, konserwacji i wymianach dokonywanych we wszystkich urządzeniach Apple. Bogate zaplecze technologiczne, jak również dostęp do części zamiennych wysokiej jakości, pozwalają nam wykonać zlecenie naprawdę szybko.

Przed przystąpieniem do naprawy dokonujemy bezpłatnej diagnozy wraz ze stworzeniem kosztorysu dla klienta, dzięki czemu możecie Państwo podjąć decyzję o naprawie po otrzymaniu informacji o wszystkich kosztach i przebiegu usługi. W przypadku, kiedy będą mieli Państwo jakieś pytania co do przebiegu usługi, zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 22 599 42 31. Dla osób, które zdecydują się na wysyłkę sprzętu, odsyłamy do instrukcji, jak to zrobić oraz jakie informacje zawrzeć w przesyłce.